Under samma himmel

Hej, vad gör du just nu? Vad har du för rutiner? Vad tänker du på innan du går och lägger dig? Är du nöjd med ditt liv? Eller känner du dig ensam? Har du någon annan just nu eller väntar du tålmodigt på mig? Varför känner vi inte varandra redan? När lär vi känna varandra? Jag undrar hur mycket du tänker på "mig", är det lika mycket som jag tänker på "dig"? Vad gör du exakt i denna stund som jag skriver? Saknar du också mig? Såsom jag saknar dig? På ett underligt och mystiskt vis. Jag vet inte exakt vem eller vad det är jag saknar. Men du fattas mig. Kommer vi prata om dessa dagarna, innan oss? Eller låter vi det gångna vara historia? Det är under samma måne vi båda går och lägger oss, och samma sol vi vaknar till. Det är vår värld, jag bara väntar på att du ska bli min värld. 


Kommentera här: